’Febre de la pols d’or’, així podem traduir el títol d'aquesta coreografia que, precisament, al·ludeix al deliri festiu, la febre mística i el desordre fisiològic, un dels conceptes fonamentals del muntatge.
La coreògrafa i ballarina Eulàlia Bergadà ens proposa un viatge visual i sonor entorn del concepte de deliri, entès com un estat catàrtic (alliberador i destructiu a la vegada) impulsat per la fascinació il·lusòria que permet a un fetitxe de qualsevol tipus, ja sigui sagrat o profà, arrossegar-nos i embruixar-nos amb la seva promesa de felicitat, d'èxtasi il·limitat. Aquest desordre propiciat pel deliri aconsegueix travessar el cos fent aparèixer païsatges diversos, “jardins de les delícies” i “paradissos terrenals” que potser són inferns o soterranis de tortura. D’ells aflora un moviment frenètic que transforma l'or dels somnis en pols de cossos.
Imatges al·legòriques al voltant de les idees de desig, llum, carn o somni creen llocs d'innocència, perversió, eufòria i passió, canviant les experiències místiques o religioses en frenesís de luxúria i vanitat.
Premi de Dansa de l’Institut del Teatre 2015
Premi de la Crítica 2016 categoria de vestuari
Eulàlia Bergadà, finalista com a ballarina d'aquest espectacle als Premis de la Crítica 2016