Harinera

informació obra



Ajudantia de direcció:
Maria Capell Pera
Intèrprets:
María Capell Pera, Merlene Avendaño, Ksenia Guinea, Maria Cristina Rodríguez Novau, Monica Rikic, José Bidegain, Andrea Paz
Vídeo:
Monica Rikic
Producció:
Axial
Companyia:
Insectotròpics
Direcció:
Insectotròpics
Sinopsi:

A partir del concepte de precarietat com a forma de govern, Harinera reflexiona sobre la responsabilitat col·lectiva i individual davant de situacions de canvi. L'obra es posiciona en un espai urbà buit, metàfora del mercat immobiliari lucratiu que condiciona el futur del territori i dels seus habitants. A través de dispositius escènics i amb l'ajuda de tecnologies digitals i analògiques, estableix un diàleg amb els ciutadans / espectadors als quals se'ls permet decidir la direcció que ha de prendre el desenllaç de l'espectacle. Muntatge nascut a partir del projecte final d'Andrea Paz al Màster de Creació en Arts de Carrer organitzat per FiraTàrrega 2015.

Núria Cañamares va fer visita a un assaig obert. Trobes el seu comentari clicant aquí

Crítica: Harinera

10/09/2017

Experimento panfletario

per Elisa Díez

(...)


Espectáculo de teatro que sumerge al espectador dentro de la misma escena. Es el público que construye el espectáculo. Andrea Paz reflexiona sobre la sociedad de la precariedad y sobre el poder del individuo para sobrevivir o cambiar su destino. Para ello divide al público en diferentes estatus sociales que se enfrentarán, dialécticamente, entre sí en la parte final del montaje. 


La organización social y la capacidad del individuo a organizarse o actuar por sí mismo es lo que pone en solza la obra. Eso y cómo los estamentos de poder se ven influenciados por quien menos les conviene, o al menos con los que siempre salen perdiendo los mismos. En este caso el final es abierto, el resultado de la contienda de los espectadores será quien incline la balanza a un bando u otro.


Como experimentos dramatúrgico tiene una buena idea inicial que se diluye en cuanto la obra va avanzando. Es verdad que depende del público de la función el ritmo de la misma. Pero la parte final del debate dialéctico se hace extremadamente difícil mantener un ritmo adecuado y la obra acaba cayendo en un profundo sopor.