Tot i que la xiulessin durant l’estrena, l’opera buffa més famosa de la història justifica l’eternitat de Gioachino Rossini. La va compondre en menys de dues setmanes i va aprofitar l’obertura de dues òperes anteriors. Per això solia ser tan ràpid. L’obra explica la història del vell rondinaire Bartolo que vol allunyar Rosina de tot pretendent excepte un: ell mateix. És un arquetipus del món antic que lluita amb el modern, encarnat pel comte d’Almaviva, amb l’ajuda del barber Figaro. La versió de Joan Font (Comediants) empra recursos escènics del teatre popular i de carrer característics del seu llenguatge. Finalment triomfarà l’amor malgrat tot i tothom, com a tota opera buffa. La música vital i sofisticada eleva a quintaessència el personatge i la trama creats per Beaumarchais l’any 1775.
Il barbiere di Siviglia va tornar al Liceu per obrir (de forma no oficial) la temporada en una producció correcta en termes generals, però sense la guspirejant energia que caracteritza l'òpera de Rossini. El repartiment té elements notables, començant pel Bartolo de Carlos Chausson, oferint una gran lliçó d'estil buf, però té el llast notable d'un Figaro del tot insatisfactori. L'elegant direcció musical no sempre té l'animació desitjable, i el muntatge de Comediants farceix l'escenari amb anades i vingudes de figurants, del tot sobreres. Tot i això, hi ha gags visuals reeixits.