Incert

informació obra



Direcció:
Martí Salvat Morin
Intèrprets:
Tomàs Cardús, Rat Serra, Anna Torné, Enric Petit, Albert Ubach, Miguel Garcia, Antoinette Chaudron
Composició musical:
Víctor Morató, Seis pájaros de un tiro
Il·luminació:
Vincent Millet
Vestuari:
Valèria Plans
Companyia:
Cie Du Poivre Rose
Sinopsi:

Sis persones en un espai busquen una identitat col·lectiva. Qui són? Ritmes, sons i no-llocs per descobrir i una mateixa essència: frescor, fluïdesa i sense pretensions. El pas de la vida a ritme de joc. El cap als peus, els peus al cap i un gran desgavell de textures infinites. Un viatge en un món invertit.

Crítica: Incert

11/05/2015

Tècnicament impecable

per Teresa Ferré

Una de les propostes de gran format i espai tancat d’aquest Trapezi és “Incert” de la companyia Circ Pistolet. Aquest muntatge arriba avalat pel Gran Premi BBVA Zirkòlika de Circ 2014. Divendres al vespre el Teatre Bartrina estava ple com un ou esperant l’entrada d’aquesta jove companyia, que ho va fer a dalt d’un carro estirat per un dels seus components. 

“Incert” endinsa a poc a poc l’espectador en un univers propi, el de la companyia, com si es tractés d’una trobada de diferents artistes de diverses disciplines que junts transitaran en una sèrie de situacions que no expliquen cap història en concret. Més aviat del que es tracta és d’encadenar exercicis, en algun moment vaig tenir la sensació d’observar-los en el seu espai de treball, sense dibuixar personatges dramàticament potents. Aquesta opció, honesta perquè a la sinopsi del programa de mà tampoc s’especifica res en ferm, es nota també en les transicions (més o menys afortunades) i els recursos com la música o alguns intents de ball. Entre tots aquests elements sí que cal destacar l’ús que fan d’una tablet jugant a retratar els intèrprets durant l’execució d’algun número per l’efecte sorprenent que té en l’espectador. 

La posada en escena és d’espai totalment buit només presidida per la maquinària, la il·luminació ben retallada afegeix espectacularitat amb el joc d'ombres i el vestuari resulta simpàtic, d’aquell tipus de mallot entre vintage i modernet que un bon dia va arribar al circ contemporani per quedar-se.

La bona tècnica dels intèrprets va fer que m’enganxés a l’espectacle, especialment quan Rat Serra executava les seves acrobàcies o quan vaig assistir al virtuosisme del contorsionisme i el domini del cèrcol d’Anna Torné. En conjunt Circ Pistolet demostra que tècnicament és una companyia ferma i que al seu davant s’obre un ampli camí a recórrer per buscar i explicar bones històries.  Aquest primer cop que l'hem vist ens ha regalat bones sensacions. Li seguirem la pista.