Isadora a l'armari

informació obra



Direcció:
Marc Rosich
Intèrprets:
Oriol Guinart, Jordi Llordella
Escenografia:
Joana Martí
Vestuari:
Joana Martí
Il·luminació:
Mattia Russo
Assesoria de moviment:
Montse Colomé
Dramatúrgia:
Marc Rosich
Sinopsi:

Aquesta peça dibuixa en to de comèdia el retrat, desolador i tendre a la vegada, d’uns personatges marcats per la necessitat d’escapar, ni que sigui breument, del món en el qual viuen.

El protagonista de l’obra és un sastre que comparteix pis i taller amb un germà autoritari que només li permet realitzar la seva activitat preferida (vestir-se de dona) quan no el veu ningú. L’única persona amb que ti té tracte és el veí del tercer primera, un actor amb poca feina que acaba de quedar-se sense parella ni font d’ingressos.

Una situació inesperada farà que es quedi sol. Aquest fet li obrirà una porta alliberadora que no s’esperava pas. I per aquesta porta simbòlica entrarà la dona que més admira i que sempre hauria volgut ser: la gran ballarina Isadora Duncan. Això impulsarà al seu veí a posar-se en la pell del gran amor de Duncan, Serguei Iessenin.

Serà una feina o un joc, però entre tots dos personatges s’establirà una relació intensa i profundament humana que ens farà riure, malgrat el rerefons dramàtic de tot plegat…

Crítica: Isadora a l'armari

02/07/2022

Isadora a l'armari te atrapa y te hace añicos en un mismo plano

per Elisa Díez

A veces el único reducto de libertad es hacer aquello que nos place cuando nadie nos ve. En soledad, encerrado en su armario, Sebastian puede desarrollar aquello que le ha sido negado y silenciado toda su vida. Su verdadero yo emerge nada más tocar las telas sedosas de los vestidos de mujer que cuidadosamente guarda bajo llave.


Marc Rosich ha vuelto a entretejer palabras de amargura con una cierta pátina cómica como ya hiciera años atrás con A mí no me escribió Tennessee Williams. Sebastian sueña con un mundo de libertad, un sueño que la pandemia consigue hacer realidad, aunque a veces jugar con los sueños pueda no tener el resultado esperado.


Con una dramaturgia delicada en ritmo pero con una lingüística desgarradora que se te clava como un puñal recién afilado, Isadora a l'armari te atrapa y te hace añicos en un mismo plano. Magnífica la puesta en escena, la escenografía de Joana Martí, la hipnótica iluminación de Mattia Russo y un buen gusto de espacio sonoro de Ramon Creus Guiu (Milu) convierten el pequeño escenario del Teatre Akadèmia en un mundo lleno de posibilidades.


Sobresaliente, tierno y cautivador Oriol Guinart, en el que seguramente, sea ya uno de los mejores papeles que ha interpretado. Imposible despegar los ojos del escenario en cualquiera de sus dualidades. Jordi Llordella también engatusa al público, sobre todo en su vena más cómica.

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