Després de l'èxit internacional de l'espectacle 'Green Porno' ('Bestiaire d’amour') basat en la serie de vídeos produïts pel Sundance Channel, Isabella Rossellini presenta el seu nou “one woman show” 'Link Link Circus' en primícia (estrena mundial) al Teatre Akadèmia.
Un monòleg inspirat en el món animal, basant-se en dades científiques però amb una visió còmica. En aquesta ocasió, a l'escenari amb Rossellini, trobarem al seu gos 'Pan', excepcional intèrpret ocasional, que representarà a altres animals convertint 'Link Link' en un petit circ.
Allà la tens! És la mateixa Isabella Rossellini a la qual un cop vas veure embaladit amagada dins d’un armari en companyia de Kyle MacLahlan dins les inoblidables imatges de “Blue Velvet”. La mateixa Isabella a la qual vas descobrir cinematogràficament saltant per “ Il prato” dels germans Taviani, poc abans de casar-se amb Martin Scorsese (David Lynch, arribaria més tard a la seva vida) . La mateixa Isabella filla d’un dels directors que més has admirat i segueixes admirant : el gegant Roberto Rossellini , el geni de “ Roma città aperta”, “Germania anno zero” o “Viaggio in Italia” , pel·lícules que potser alguns i algunes de vosaltres no heu vist, però sense les quals seria impossible entendre el cinema contemporani . I allà, a la sublim “Viaggio in Italia” ( pocs cops el dolor de l’amor que es torna desamor però potser segueix sent amor al cap i a la fi, ha estat filmat amb tanta sinceritat) , està ella, la mare , l’extraordinària Ingrid Bergman a la qual Isabella ja es semblava força quan era joveneta, i encara s’ha continuat semblant més a mesura que s’ha anat fent més gran. Ser filla de la protagonista de “Recuerda”, “Encadenados” o “Casablanca”, podria deixar aclaparada a qualsevol. Però Isabella va saber conviure amb l’herència mítica agafant ella mateixa aires mítics, gràcies a un grapat de pel·lícules notables, i a una carrera com a model de publicitat que ha fet també història. Entre d’altres coses, per la forma com va saber plantar-li cara als discriminatoris criteris aplicats en el món de la moda i la publicitat pel que fa a l’edat de les models: Isabella, va ser una veritable pionera en aquest sentit.
I aquí està. No pas a un gran escenari d’aquells que imposen distància, sinó a tocar, ficada a la intimitat de l’Akadèmia , disposada a parlar-te de les seves passions animals. Vull dir – no em mal interpreteu- de les passions que li desperten els animals en general, i els gossets i les gossetes en particular . I compartint escenari amb la seva mascota ; a escena també hi surt un actor que l’acompanya amb la seva mímica , però – no ens enganyem- la veritat és que ningú es fixa tant en ell com en l’animalet de companyia i en la seva estupenda propietària.
I, ben cert, Isabella té prou carisma i prou encant i prous recursos per fer-te sentir d’immediat ben a gust amb ella, i fer-te passar una agradable estona , fins i tot encara que el comportament de l’univers animal, no sigui una feblesa teva. Però més enllà de l’agradable estona, més enllà dels eixerits moments de diversió i les didàctiques informacions sobre la forma com es comuniquen entre elles i envers nosaltres les bestioles , i la necessitat de trencar esquemes sobre el lloc que els hi atorguem a aquests éssers vius que comparteixen planeta amb nosaltres ,tot plegat et deixa amb gust a poc .I quan el rostre de Roberto i Ingrid apareix projectat en pantalla juntament amb les imatges de la petita Isabella, no pots evitar desitjar que la Rossellini es surti del guió, se’n vagi cap a altres esferes i records, ens regali amb una altra mena de monòleg, i entri en altres territoris més intensos.Aquesta agradable dissertació sobre el món de les bèsties, no és ni de lluny l’espectacle bestial que –n’estic segur- la Rossellini ens podria oferir si volgués fer-ho.