Mary Frankenstein Shelley

informació obra



Intèrprets:
Aleyda Puerto, Felipe Cabezas
Interpretació musical:
Joan Gerard Torredeflot
Direcció:
Felipe Cabezas
Producció:
Sala Fènix
Coreografia:
Ariadna Monfort (Moaré), Paloma Muñoz (La piel vacía)
Sinopsi:

Mary Frankestein Shelley, Historia de una creación, és el segon treball de la companyia de la Sala Fènix, després del seu Cabaret Victòria. Insisteixen en la línia de l'estètica gòtica, l'steampunk i el fantàstic.

Crítica: Mary Frankenstein Shelley

19/03/2017

Desmuntant a Mary Shelley

per Christian Machio

Darrere del monstre hi ha un professor, Victor Frankenstein. I darrere del professor hi ha una dona, Mary Shelley, la novel·lista que a principis del segle XIX va imaginar un mite que avui dia conviu en la cultura popular amb l’home llop o el compte Dràcula. Felipe Cabezas, un dels responsables al capdavant de la Sala Fènix, presenta un espectacle al voltant de la figura de Shelley, del seu univers d’idees lliberals i noves mirades femenines en un món, el cultural i literari, que d’entrada genera admiració i, dubte, fascinació.

I és aquest entusiasme, entre l’homenatge i la reivindicació, el que es respira a Mary Frankenstein Shelley, que combina el teatre amb el cabaret –amb mestre de cerimònies inclòs-, la música en directe (Joange), el llenguatge d’ombres i els titelles. És a dir, l’equip liderat per Cabezas porta l’univers del romanticisme britànic a un terreny que dominen perfectament i que els permet viatjar per les diferents escenes d’una manera enginyosa i ben lligada.

L’eix de l’acció és la coneguda trobada del matrimoni Shelley a la casa de Lord Byron a Ginebra l’any 1818. Una nit de pluja tot jugant al saló principal Shelley va tenir la idea d’escriure una novel·la al voltant d’un monstre fet de pedaços de cadàvers humans que cobrava vida, evocant el mite de Prometeu. Com va anar aquella trobada, quins motius personals la van portar a imaginar aquella història i com es va documentar per dur-la a terme és el que veiem recreat a l’escenari de l Fènix amb un admirable exercici de “fregolisme” dut a terme per Alba Valldaura, Elena Visus i Aleyda Puerto i dirigit per Cabezas.

La dramatúrgia es mou sempre entre la documentació i, a vegades, la llegenda, i deixa en evidència els mites i distorsions que al llarg dels anys la cultura popular i les noves creacions han perpetrat en l’obra de Shelley. Un espectacle que convida a descobrir encara més una de les figures clau en la creació de l’imaginari cultural del gènere del terror.


Trivial