Painball

Teatre | Dansa

informació obra



Interpretació musical:
Clara Peya
Coreografia:
Ariadna Peya, Virginia García, Helena Gispert
Text:
Bel Olid, Clara Peya, Helena Gispert
Intèrprets:
Ariadna Peya, Micha Orzyowski
Escenografia:
Marc Udina
Vestuari:
Marc Udina
So:
Carles Bernal
Il·luminació:
Jordi Berch
Producció:
Les Impuxibles
Direcció:
Jerzy Zon
Sinopsi:

I si omplim, de nou, de contingut, la paraula llibertat? I si hi pensem, ballem damunt, cacem el fum, toquem el dos, cridem mil veus la llibertat? I si hi ha música rere el soroll dels qui han venut la llibertat? I si ara, ara i aquí, tu que callaves, ara tens veu? I si escoltem el so del no, el so del sí, el so del però? I si vens a construir la llibertat? Tres intèrprets i un piano de cua. Un joc amb pilotes que genera un espai sonor, un ritme, però també una manera de moure’s, una corporalitat i un univers propi. Les Impuxibles presenten la seva primera peça de carrer —espai físic, simbòlic i polític— convençudes que ara més que mai és el moment de sortir a l’espai públic, allà on tenim més coses a dir.

Crítica: Painball

07/09/2018

En modo vibrato

per Elisa Díez
Fira de Tàrrega demuestra que Les Impunxibles funcionan igual sea cual sea el espacio en el que trabajen. Su fórmula mezcla de texto, danza, música y voz sigue evolucionando. Si en AÜC ya demostraban cómo se podría representar todas las caras de la violencia, eso sí fundamentalmente contra las mujeres. 
Ellas vuelven a ser las protagonistas, esta vez la violencia no es tan explícita, aunque se nota en todo el recorrido del espectáculo. Los sentimientos, emociones y distensiones más presentes son la culpa, la rabia, la venganza, el odio... Unos elementos presentes en la vida humana, pero también excesivamente ligados a la figura femenina.
Con la Plaza Mayor de Tàrrega llena hasta los topes, el imprescindible piano de Clara Peya se resguarda entre una estructura metálica llena de pelotas de tenis. Algo seguro que va a pasar con ellas.
El espectáculo tira de elementos ya reconocibles por los seguidores de Les Impuxibles, desde las músicas compuestas por Clara Peya hasta la danza, el movimiento tan característico de Ariadna Peya. Eso sí, aquí hay una clara búsqueda por avanzar. Uno de los duetos de la parte final del espectáculo es simplemente maravilloso. Orgánico, poético y mágico. De una fuerza que envuelve la plaza como un rayo, un zumbido que deja el público sin aliento.
(...)