Ricard de 3r

informació obra


Aquest espectacle forma part de l'Itinerari Recomana
Salt al buit
Itineraris recomana

Direcció:
Montse Rodríguez
Intèrprets:
Quim Àvila
Escenografia:
Anna Alcubierre
Vestuari:
À trois teatre
Il·luminació:
À trois teatre
Producció:
À trois teatre
Sinopsi:

Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.  


Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.

Si tens dificultats, clica aquí

Aquesta és la historia d’en Ricard, un adolescent tímid i introspectiu que passa hores tancat al garatge de casa seva, alimentant la quotidianitat que ell percep com a excloent, hostil i depriment. Un dia, gràcies a un fet extraordinari que altera la monotonia, descobreix l’obra El Rei Ricard III de William Shakespeare. Els paral·lelismes que troba entre Gloucester i la seva pròpia vida el porten a obsessionar-se amb el personatge, que es converteix en l’exemple a seguir, ja que utilitza, com ell, la manipulació i la violència per intentar canviar el seu trist destí.

A Ricard de 3r l’espectador, convertit en voyeur de primera fila, observarà amb detall la metamorfosi de l’adolescent i no podrà evitar preguntar-se quina part de responsabilitat tenen l’educació i la societat en casos com aquest.

Edat recomanada: a partir de 12 anys

Espectacle finalista al Premi de la Crítica per a joves 2015

Quim Àvila, finalista a artista revelació als Premis de la Critica 2015 per a aquest espectacle


Crítica: Ricard de 3r

18/04/2015

Un retrat dur i inconformista de la soledat en l'adolescència

per Jordi Bordes

“Ricard de 3r” és, l'obra que deu haver aixecat més controvèrsia a la Mostra d'Igualada. Com un jove de 17 anys, que practica l'hoquei i els escacs pot acabar ordint un pla assassí? Què hi ha de "Ricard III", de Shakespeare, (aquell rei ambiciós, depravat i geperut) en aquest altre Ricard, en plena explosió fisiològica, conseqüència de l'adolescència? Fins a quin punt la relació insatisfactòria amb els seus companys de classe justifica la violència del rei que acaba implorant un cavall a canvi del seu regne? 

A destacar, la interpretació magnífica de l'actor Quim Àvila, en unes antigues cavallerisses. Va saber mantenir-se ferm tot i la fragilitat de l'espai i les seves condicions tècniques. L'espai, ara representa l’habitació del jove, un noi que s’aïlla de la familia i ningú s’atreveix a entrar a la seva habitació on cada cop va revelant millor el seu estat d’ànim… Es produeix un incipient cas de "Hikikomori". El noi es connecta amb totes les formes possibles alhora (whattsap, internet, parlar amb la mare, llegir versions del clàssic de Shakespeare... i expressa la seva debilitat en la intimitat de la cambra)... Tota una revelació i una advertència a la necessitat de teixir una forta comunicació amb els adolescents, on ells se sentin segurs i confiats, alhora que escoltats i valorats.

Trivial