Núria Espert i Lluís Pasqual tornen a Federico García Lorca. Tornen a les paraules del poeta i dramaturg més important de les seves trajectòries professionals. Després de triomfar a Madrid, Buenos Aires o Montevideo, arriben al Temporada Alta amb un espectacle creat a partir del popular Romancero gitano. Un poemari que evoca les arrels, l’origen del seu autor. Un mapa d’Andalusia. Un llibre antipintoresc, antifolklòric i antiflamenc que ara tornarà a cobrar vida a través de la veu i la presència de Núria Espert i la minimalista posada en escena de Pasqual, dues de les grans figures del teatre català.
Surt a escena i, després del «bona nit», el públic respon amb un aplaudiment encaramel·lat. Núria Espert torna al teatre on va debutar de nena, el Romea, i ho fa després de 35 anys d’absència. Federico García Lorca és el motiu i l’excusa, l’autor més rellevant de la seva carrera com a actriu i directora, un vincle d’admiració infrangible que comparteix amb Lluís Pasqual en la primera visita del director a Barcelona després de la seva sorollosa sortida del Lliure el 2018. Conjuncions a part, 'Romancero gitano' és un muntatge precís emmascarat de recital, un joc poètic de veus i textos que es pela per capes, senzill com una ceba però per sort gens evident.
LLEGEIX LA CRÍTICA SENCERA AL MITJÀ