Shaking Shakespeare

informació obra



Intèrprets:
Josep Fadó, Juan Bertrand, Jordi Forcadell, Gener Salicrú, Adrià Sivilla, Bernat Cot, Núria Cuyàs, Laura Pau, Lluna Pindado, Nona Umbert
Interpretació musical:
Paul Perera (pianista)
Vestuari:
Moon Vives
Coreografia:
Maria Garriga
Il·luminació:
Daniel Gener
Ajudantia de direcció:
Albert Massanas
Direcció Musical:
Sheila Garcia
Direcció:
Moisès Maicas
Autoria:
William Shakespeare
Escenografia:
Nona Umbert
Sinopsi:

Shaking Shakespeare és un espectacle musical basat en les composicions inspirades en les obres i textos del «Gran Willy», des de l’època elisabetiana fins als nostres dies. És un espectacle irreverent, irònic, que s’apropa al públic amb un aire provocatiu i en busca la complicitat. Amb una factura musical acurada, perfeccionista; amb la participació de professionals amb una trajectòria contrastada i amb un format proper al cabaret, Shaking Shakespeare vol seduir l’orella i l’esperit del públic i oferir-li una perspectiva nova de diversos textos de l‘autor. 

La proposta integra els diferents gèneres musicals que al llarg dels segles han adaptat Shakespeare; des del madrigal renaixentista fins al musical contemporani de Broadway.

Finalista en la categoria de musical. Premis de la Crítica 2015

Crítica: Shaking Shakespeare

24/12/2015

Un còctel ben sacsejat

per Andreu Sotorra

Un còctel és una barreja d'alcohols i de sucs de fruites que proporcionen una beguda de gust agradable. El còctel que se serveix a la sala El Maldà es diu «Shaking Shakespeare», és a dir, en versió casolana, «Sacsejant Shakespeare» o, per als amics de confiança, «Sacsejant el Gran Willy». Aquest còctel, l'han sacsejat darrere la barra, dos grups musicals, un tenor, una directora musical i un director escènic. El Maresme de Mataró de fons. Alguns d'ells, fa dos anys, al CCCB i dins del Grec 2014, ja van fer pessigolles a William Shakespeare, el Gran Willy, amb un espectacle juvenil i postadolescent, «Shakespeare on the beat», basat en el «Somni d'una nit d'estiu». I ara hi tornen, però en una versió més variada que es mou entre el teatre de petit format, el concert de cambra i el cabaret en versió light.

¿I com se sacseja tot això sense que ningú no en surti pitof? Doncs, amb una dramatúrgia que beu de les fonts de la paraula del mateix Shakespeare i posant-lo a ell mateix en escena com a mestre de cerimònies (Bernat Cot), mentre es debat entre el text i la música i allò que li inspiren els altres personatges, encapçalats pel tenor mataroní Josep Fadó, i amb intervencions, o bé dels dos grups o dels dos plegats, acompanyats al piano per Paul Perera, que interpreten el repertori musical que Shakespeare ha propiciat al llarg dels temps, des dels madrigals i les més clàssiques fins als musicals de Broadway.

Un tast shakesperià en només una hora i quart, doncs, sempre en V.O. pel que fa a les lletres, amb òpera, cant, moviment, ball, una acrobàcia exclusiva i una mirada fresca als musicals americans, amanit amb uns canvis de vestuari que, des de la senzillesa i el bon gust a l'opció més vintageriana de mitjan segle passat, acoloreixen un espectacle molt apamat per la direcció de Moisès Maicas, que constata la qualitat vocal del tenor Josep Fadó, i continua mostrant els diamants en brut que s'amaguen, en aquest racó del Pi de Barcelona, darrere d'actrius i cantants com Núria Cuyàs, Laura Pau i Lluna Pindado (les tres integrants de The Sing Song Sisters) i també dels xicots del The Hanfris Quartet, que han voltat per La Seca i la Meca amb el seu repertori i que aquí salpebren les actuacions d'aquest còctel shakesperià amb ironia, un cert aire perplex i, això sí, rendint-se sempre a les seduccions dels personatges femenins. (...)

Trivial