Diptyc: La porta absent + La cambra perduda

Dansa | Teatre

informació obra



Autoria:
Peeping Tom (TBA)
Sinopsi:

Actualització: Al Teatre Nacional es podrà veure també la tercera part de la peça, The hidden floor

Les dues peces que componen aquest díptic escènic van ser creades originalment per l’argentina Gabriela Carrizo i el francès Franck Chartier, ànimes de la companyia belga de dansa-teatre Peeping Tom, amb els intèrprets del Nederlands Dans Theater. Ara, un nou repartiment amb intèrprets de Peeping Tom reinterpreta aquelles creacions, unes coreografies en les quals els personatges evolucionen en espais dels quals no poden escapar i vagaregen per laberints sinistres i misteriosos en què la realitat es confon amb la fantasia, moguts per unes forces naturals i adreçant-se a un destí incert. Passat, present i futur es barregen en aquestes dues peces en les quals les premonicions i un món de records inexactes i canviants són factors destacats. L’atmosfera cinematogràfica tan pròpia de les creacions de la companyia belga les amara totes dues. La primera part, La porta absent, té lloc en una habitació tancada, plena de portes que no s’obren i on un home entre la vida i la mort mira de trobar el seu camí enmig d’un núvol de pensaments. En canvi, a La cambra perduda, ens trobem en el laberint de cabines i passadissos d’un vaixell, un escenari on descobrirem el món interior dels personatges, protagonistes d’unes històries que van més enllà del temps i de l’espai. Suspens, un humor fosc i un univers visual que evoca el realisme màgic s’uneixen en un espectacle singular creat amb un llenguatge interpretatiu, únic i extrem.

Crítica: Diptyc: La porta absent + La cambra perduda

22/07/2020

La disciplina del cuerpo

per Jordi Sora i Domenjó

Días especiales estos en que han coincidido la nueva entrega del universo fantasioso de Peeping Tom, con la amenaza de cierre del Festival a causa de la COVID-19 y las protestas del sector. Finalmente, el arte se impuso.

Puedes leer la crítica aquí.