Una altra pel·lícula

informació obra



Direcció:
Julio Manrique
Traducció:
Cristina Genebat
Intèrprets:
Mireia Aixalà, Julio Manrique, David Selvas
Ajudantia de direcció:
Norbert Martínez
Escenografia:
Sebastià Brosa
Il·luminació:
Jaume Ventura
So:
Roc Mateu
Vestuari:
Maria Armengol
Producció:
Temporada Alta 2015, La Brutal, %20Cascai%20Teatre
Estrena:
Temporada Alta 2015, Temporada%20Alta%202015
Sinopsi:

Dos productors de cinema tenen entre mans un ambiciós projecte fílmic destinat a trencar tots els rècords de taquilla, un futur de beneficis que comença a trontollar quan la Karen, la nova secretària, planteja una adaptació alternativa, una via diferent a la simple cobdícia econòmica. 

Amb la producció del Temporada Alta, Julio Manrique torna a David Mamet després de dirigir "Els boscos" i "American Buffalo". Des d’una fluïdesa argumental molt addictiva, "Una altra pel·lícula" planteja les tenses contradiccions del capitalisme des d’un dels seus motors més importants, Hollywood.

Crítica: Una altra pel·lícula

22/11/2015

Massa estona en la "zona de confort"

per Elisa Díez

¿Qué fue del David Mamet de Un matrimonio de Boston? Creció y se disipó. Paso a ser este David Mamet. El "¡qué guais que somos, Johnny!" no acaba de convencerme, de hecho me cansa ir de guais por la vida tras 90minutos de espera a que pasa algo más allá de ese diálogo entrecortado "tan típico de Mamet" según algunos entendidos. 

Dos productores se encuentran ante la oportunidad de su vida, hacer una película con uno de esos actores revienta taquillas y hacerse ricos y famosos. Una joven sustituta de secretaria, "inocente" con ganas de cambiar el orden de cosas y de medrar será la piedra que en el camino hacia la fama tengan que saltar sin tropezar, ¿lo conseguirán?

Con una escenografía que se adapta muy bien a los tres actos, desde una oficina a medio montar hasta un apartamento, las interpretaciones van subiendo de intensidad pero el texto no acompaña. Es difícil valorar unas interpretaciones a las que les cuesta arrancar y que sólo se desentienden de su monotonía en la parte final, donde David Selvas le gana la partida a un Julio Manrique que no consigue salirse de su zona de confort. 

Trivial