Després de l’èxit internacional d’"Operetta", la companyia Cor de Teatre ens ofereix ara, conjuntament amb el component de Tricicle Paco Mir, "Allegro": una visió global de la relació de qualsevol persona amb l’univers musical que l’envolta; un viatge vertiginós de la mà de catorze cantants a cappella que exploren i esborren les fronteres entre la gran música clàssica i l’humor visual més sofisticat, fent-nos veure que tot el nostre entorn està definit per un art sense el qual no s’entendria aquest misteri que anomenem vida.
Després de voltar arreu del món, Cor de Teatre tanca l’etapa Operetta i amb la mateixa fórmula ens porten Allegro, un nou espectacle que connecta aquell darrer èxit amb una nova successió d’escenes, gags i pantomima que aquest cop se’ns presenta amb un mínim de fil argumental (diguem-ne dramtúrgia) i un programa que inclou temes més enllà del gènere operístic.
La direcció de Paco Mir es deixa veure sense pudor i per moments sembla que alguns del personatges dels espectacles de Tricicle treguin el cap entre el conjunt d’aquestes notables veus a capella.
Després d’estrenar-se a la passada edició del Temporada Alta, Allegro ja arriba perfectament rodat, amb el ritme ajustat i amb els gags testejats. La fórmula funciona tot i que a estones els foscos entre escena i escena, sobretot cap al final, no juguen massa a favor. Tanmateix, l’espectador passa l’estona entre riures i intentant identificar a quin anunci de la tele sonava aquella melodia.
Humor blanc per a tota la família en un espectacle que pot repetir l’èxit i el recorregut d’Operetta, també a festivals d’arts escèniques, on crec que és el seu marc d'exhibició ideal. Especialment celebrat és el running gag de la soprano intentant trencar a copa amb un pinyol vocal ben agut.