Compra'm

informació obra



Vídeo:
Vicenç Viaplana, Xanu, IEX
Intèrprets:
Mar Nicolás, Padi Padilla
Estrena:
Fira Tàrrega 2015, Fira Tàrrega 2015
Composició musical:
Tullis Rennie, Za!
Escenografia:
Jordi Queralt Suau
Direcció:
Insectotròpics
Companyia:
Vaca 35
Sinopsi:

"Compra’m" és una explosió de relats que neix d’un punt central: la història de la Capsa de Pandora. Partint del mite grec, l’espectacle aborda la possibilitat de redimir el món sota el perill de destruir tot allò que ens importa. Una reflexió sobre la felicitat, sobre com som i com aparentem ser. Una dualitat que marca els personatges, que cauen en la temptació de deixar de ser ells mateixos i que són convidats perversament a adquirir una felicitat falsa. Una reflexió profunda sobre la buidor de la societat de consum que ens consumeix dia a dia. Una producció multidisciplinària en live cinema de la companyia d’exploradors audiovisuals Insectrotròpics, acompanyats de la música atàvica i fascinant de Tullis Rennie i el duet Za! i l'escenografia de Jordi Queralt.

Espectacle inaugural Fira Tàrrega 2015.

Espectacle finalista al Premi de la Crítica Arts de carrer 2015

Crítica: Compra'm

11/09/2015

Metralleta de impactos para hablar de lo excesivo

per Elisa Díez
Explosión creativa que deja apabullado al público. Cuarenta y cinco minutos de intensidad feroz donde una metralleta de relatos sobre el vacío, el gusto por lo superfluo, las modas, la sociedad de consumo, los egos, los mitos se da cita en una caja de Pandora de donde sólo sale vacío y desazón. 
Insectotròpics ha creado un montaje excesivo tanto en contenido como en forma. ¿Cómo explicar el exceso de la vida actual con más exceso? Una amalgama de lenguajes escénicos (pintura música, teatro, video, cine) que poco a poco se van desgastando porque en vez de sumar, restan, existe impacto pero los minutos no juegan a su favor.
A pesar del abuso del timing, la atención queda capturada durante instantes en los que la superposición de imágenes impactan como balas en la mente del espectador, dejándole un poso de pensamiento sobre cómo vivimos, cómo queremos vivir y cómo quieren que vivamos en una sociedad donde la pérdida del individuo sobre los gustos de la masa es dominante y cómo convivimos con ello.
Compra'm consigue lo que busca el impacto, el primer estímulo para que el espectador consiga completar el discurso y vaya más allá. La primera piedra ya está puesta de un discurso más profundo que un mero impacto.