Dansa de mort

informació obra



Intèrprets:
Lluís Soler, Mercè Arànega, Carles Martínez, Emilia Lang
Producció:
Sala Muntaner
Autoria:
Emilia Lang
Sinopsi:

Strindberg presenta un matrimoni burgés de dos fracassats: ell un militar deixat de banda en les promocions, i ella una actriu que ha abandonat una carrera teatral, probablement molt mediocre. Després d’anys de vida en comú, no tenen ja res a dir-se, i estan morts a una casa que sembla més una presó. Arriba de visita un tercer personatge i la seva presencia es rebuda com una benedicció del cel. Tornen a tenir possibilitats de conversa, marit i muller troben en ell un interlocutor per confiar-li l’infern on viuen. Aquest infern arrossega el visitant, i es troba envoltat, contra la seva voluntat, en aquest remolí de misèries.

Crítica: Dansa de mort

09/07/2017

Relacions tòxiques, de depredadors

per Núria Cornet

A “Dansa de Mort” un espectacle teatral que podeu veure fins al 9 de juliol a la Sala Muntaner hi trobareu una relació tòxica, de depredadors, la vinculació matrimonial de depredadors, narcisistes o explotadors, diuen els psicòlegs experts en la matèria, que hi ha establerta entre un militar en capa caiguda i una actriu de poca monta tancats en una fortalesa militar que hi ha a una illa on no es pot accedir si no és amb ferri.

El dramaturg August Strindberg (Estocolm 1849-1912) és l’autor d’un text passat aquí pel sedàs del nostre Jordi Casanovas que ha adaptat una obra mai vista abans a casa nostra i que ha comptat amb grans repartiments arreu del món, entre ells interpretacions de Hellen Mirren, Laurence Olivier o José Sacristán. I no cal dir que Mercè Arànega, Lluís Soler i Carles Martínez, els protagonistes de l’espectacle de la Muntaner, no els desmereixen.

Casanovas ha adaptat i dirigeix un espectacle que ha situat a la dècada de 1980 quan es va legalitzar el divorci a Espanya i fa una picada d’ullet al cop d’estat militar fallit del 23 de febrer de 1981. La baralla teatral constant del matrimoni recreat per Arànega i Soler es presenta a una plataforma ovalada que significa l’aïllament, amb un punt claustrofòbic, rodejada pels espectadors, la majoria espectadores, assistint a l’infern de la relació de vampirs que espera i troba una tercera persona per a clavar-li les dents, protagonitzada per Carles Martínez.

Esplèndida l’actuació de Soler vestit tota l’estona de militar malalt que només es diverteix amb el brandi i quan es marca un ball al so d’una marxa militar. Moment hilarant.

No us explicaré el final, aneu-la a veure, paga la pena, però sí que us diré que vaig escoltar el comentari d’algunes espectadores tot dient: “i per què no el deixa”, ai uix!, aquí rau la cosa, el moll de l’os de les relacions que estableixen vinculacions amb depredadors, narcisistes o explotadors, diuen els experts….