DESproVISTO. UpArte

informació obra



Companyia:
Uparte
Sinopsi:

Desproveïts de tot menys de nosaltres mateixos, l’eterna recerca per alliberar-nos de les aparences, els prejudicis i els rols, mostrant-nos nus i vulnerables al mon, on sempre trobarem a l’altre en moments de dubte o perill. DESproVISTO és una aposta per la plasticitat, allò flexible i el canvi, adonant-nos que no tot ha de ser sempre de la mateixa manera.

Crítica: DESproVISTO. UpArte

13/09/2024

Espectaculars acrobàcies amb un relat forçat

per Jordi Bordes

Sovint els espectacles de circ, per mol amplis de repartiment que siguin, necessiten un fil argumental que permeti disposar de pauses per descansar els acròbates i també per bastir l'espectacularitat amb alguna excusa que es converteixi en relat. A vegades, al darrere hi ha un veritable motor que ajuda a ordenar les acobàcies i disciplines artístiques (Glatir, Desdèmona, La pedra de fusta). En aquesta ocasió, la broma és tan insulsa que treu mèrit a les acrobàcies. És divertit i podria donar molt de joc aquesta corografia de l'striptease (que variat arriba en la coreografia de Laberint striptease de Roberto G Alonso), d'anar-se traient la roba, pel simple fet dalliberar-se. També és una troballa que hi hagi contrast entre la vergonya i el desvergonyiment. Però els hi falta base teatral, estalviar amb massa gesticulacions i convèncer sense aclucar els ulls (com allò de Sílvia Capell i Àngela).

La troupe és forta, àgil i aconsegueix mortals i acrobàcies amb prou espectacularitat (alguns d'aquests exercicis Guy Nader i Maria Campos els incorporen en les seves coreografies, com ara, Natural order of things). S'alternen els i les portors alternant puntualment els llocs de les torres i dels equilibris de major resistència. També les àgils comparteixen vol amb algun dels nois més versàtils. El final és lúdic, provocador, simpàtic, embolcallant-se amb un llençol per treure's tota la roba. En el fons, una acrobàcia és un dels signes més grans de llibertat, de despendre's del que la gravetat i la raó manen. Per això, pot tenir sentit que es treguin la roba; però els hi falta una coherència, que els faci empastar millor dramatúrgia amb acrobàcia.

Sovint amb menys, s'arriba molt més enllà.