Espera

Ricard Soler Mallol

Espera és un espectacle de circ participatiu on el púbic està convidat, de manera sensible i molt subtil, a viure de prop de les acrobàcies que succeeixen en escena. Quan el límit entre l'escenari i el públic desapareix, l'espectacle es converteix en una ocasió per compartir una experiència col·lectiva, on ens mirem a la cara amb desconeguts i ens escoltem amb els cossos. En una atmosfera que ens transporta a un lloc fora de temps, fet de gests simples, on els acròbates es converteixen en artesans del moviment i apareixen paisatges perduts, plens de gests humans i trobades sinceres.

Premi de la Crítica 2017 a la categoria d'Arts del carrer

Crítica: Espera

09/09/2018

100% zen

(...)

El público sentado en círculos puede optar por participar o convertirse en sujeto pasivo. Los más atrevidos se convierten en diferentes momentos en pieza clave del espectáculo. Mientras ellos juegan a vivir el montaje de una manera, son los intérpretes quienes realmente marcan el paso.
El fondo de piedra de la Plaça dels Àlbers ayudan a crear un ámbiente místico, tradiccional, rural. Muy de la tierra, de la naturaleza. En Espera, el sonido juega un papel protagonista y se acaba conviertiendo en una especie de código secreto entre todos los habitantes del espacio.
Sin lugar a dudas, Espera es una pieza artesanal donde el espectador confia ciegamente en el artista para que le haga vivir las acrobacias desde cualquier ángulo imaginable. Esa artesanía tiene como gran final que el público viva y respire el espectáculo cada uno a su manera, pero en conjunto se nota que el público y los acróbatas están respirando el montaje al unísono. La magia que deja en el ambiente a posteriori es muy singular, muy de piel. 100% zen.