Forever young

Familiar | Musical

informació obra



Direcció:
Tricicle
Sinopsi:

Un espectacle tendre, sense ratllar mai el cursi, divertit sense caure en el mal gust, intel·ligent però per a públics de qualsevol edat. Una comèdia on es canten (molt bé) cançons que formen part del nostre ADN. Una glopada d’aire fresc en el món del musical convencional. Un alè d’esperança. Un cant al “viure cada dia”.

Crítica: Forever young

02/04/2022

Sempre jove passi el que passi, oh yeah!!!

per Ferran Baile

Si una cosa esta clara en aquesta vida, es que envellirem i sense saber com acabarem morint. Els qui no arribin a fer-ho, serà per que malauradament hauran mort abans del que hauria de ser per vies naturals. Els hi quedarà el consol que se´ls recordarà sempre joves, trist consol que no podran gaudir en primera persona.

Forever Young es un molt divertit cant a la vida, a la joventut mental ja que no física, al sentit de l´humor (medicina imprescindible), al carpe diem i a que ningú, ni res, t´amargui els darrers dies, mesos, anys, de la teva vida.  

Aquesta reposició del muntatge estrenat amb ple èxit a Madrid i Barcelona i en gira per Espanya, 2011-2013, ara torna amb nous actors i actrius, i amb l´afegit que qui més qui menys toca algun instrument. Una magnífica interpretació col·lectiva a la que a les qualitats cantores i interpretatives, si ajunten una sobreria i hilarant composició corporal i facial dels personatges. Un treball on es nota especialment la ma de tres genis del mim i el teatre corporal, com son Joan Gracia, Paco Mir i Carles Sans (citats per ordre alfabètic).

On succeeix tot

Estem l´any 2050 a una residencia geriàtrica per a artistes. Malauradament i com es lògic, llei de vida, els tres Tricicles, ja fa temps que han mort, així com Antonio Banderas, Javier Bardem i fins i tot Penélope Cruz. Sols queden els pòsters i les fotografies que els recorden. La generació dels seus fills ja està pròxima a l’extinció. Be, no tots estan morts, queda Jordi Hurtado i les cendres de Pepe Rubianes sempre presents a l´escenari.

Els actors i actrius actuen amb els seus propis noms, la resta es una irresistiblement divertida ficció.  La supèrbia actriu Mercè Martínez, l’única que es conserva jove i espectacular, dona cos i vida a la infermera encarregada de mantenir actius a un grup rondinaire d´antics artistes.

Elles i ells son l´Irene Jodar, oblidada gran diva teatral i en Llorenç González, actor-marit sempre a l´ombra de la diva. En el seu temps van fer Romeu i Julieta i un bon nombre d´aplaudides obres de Shakespeares. Lucia Torres es la tipica “perro flauta” i ex-indignada, gran actriu lorquiana en el seu moment i una permanent mal humorada. En Marc Pujol, un ex Fura dels Baus que es va cansar de destrossar cotxes i fer-se el dur, sense arribar més enllà, baveja ara romàntic per la dama sempre indignada. El mític guitarrista  Rai Borrell, va resistir les cinc ultimes gires de comiat de Miguel Ríos, àcrata consumat i l’últim hippie autèntic i en extinció. El pianista Marc García, va composar el himne olímpic dels Jocs d´Hivern catalano-aragonesos del 2030, ara la dislèxia i l´ oscil·lant dentadura el fan parlar un idioma inintel·ligible, a més de patir problemes de respiració.       

Quan l´odiada infermera els deixa tranquils (cantad conmigo... Hacen las manitas plash plash plash, hacen los deditos click click click…), es dediquen a recordar grans temes pop-rock dels anys 60, 70 i 80, entre memòries discontinues i nostàlgiques de la seva passada gloria i joventut.

Anirem escoltant, moltes vegades de forma fraccionada o en meedleys, grans temes com : I love rock&roll-Joan Jeff Blackhearts; I got you babe-Shonny&Cher; California dreams-The Papa´s and the Mama´s; I will survive-Gloria Gaynor; Rehad-Amy Winehouse; Smells like teen spirit-Nirvana; Let It be- The Beatles; Satisfaction-Rolling Stones; Barbie Girl-Aqua; You can leave your heat-Joe Cooker i inclus Buena será, signorina, versió Adriano Celentano i pinzallada molt breu de Paraules d´amor de Serrat i Qualsevol nit pot sortir el sol, de Sisa, i com no Forever young d´Alphaville, I les cançons de la infermera, originals per l´espectacle.

Prop de dues hores, bisos afegits de diversió assegurada I no parar de riure, Quelcom tan necessari aquests dies especialment…I sempre.

Amb alguns moments especialment antològics com el pluri-super-mini meedley, absolutament genial d´en Rai Borrell (quina gran composició de personatge la seva), o la gimnàstica-acrobàtica aixecada del terra i a càmera lenta d´en Llorenç González desprès d´una caiguda o les tendres cançons i els titubejants (ai, la memòria!) recitats de la parella Jodar-González o els atacs d´ira-heavy de la Lucia Torres..

 

Quan el Tricicle es va fer Forever Young

Va ser quan eren actuant a Oslo (Noruega), van decidir anar al teatre atrets per aquest títol i les fotografies. Van quedar enamorats dels intèrprets i del seu treball vocal i corporal, i això que no van entendre un borrall, tot era parlat en noruec. Van tornar el dia següent i en arribar a Barcelona van decidir comprar els drets. Del 2011 al 2013, la seva versió es va representar a Madrid, Barcelona i en gira i els drets van ser exportats a México, Argentina i France.

 

El pare de la criatura

L´autor és Erik Gedeon, nascut a Berna-Suissa el 1963, de pares suecs, va dirigir el Thalia Theater d´Hamburg a Alemanya on va composar i estrenar el musical Thalia Vista Social Club, parodiant la pel·lícula de Wim Wenders Buenavista Social Club. Ha composat més de 20 musicals, operetes i espectacles familiars El 2007 va estrenar al Dresde State Theater, Forever Young, una de les seves més exitoses comèdies musicals que es representa arreu i es molt popular als països escandinaus i a Alemanya, on es pot veure repetidament.

 

Els intèrprets abans de Forever Youngs

El currículum que es mostra a l´obra evidentment no és el seu. Per més que s´anomenin pel mateix nom.

Irene Jodar, formada al Col.legi del Teatre de Barcelona. Es coneguda, o dificilment reconeixible, per les seves interpretacions pàròdiques a Polonia i Crackovia, i també ha treballat a La filla del mar (Cia.Barni-Teatre Condal). Va ser dirigida per Joan Gràcia a Fun Parade i Fun Fair (Port Adriano-Mallorca, ).

La Lucia Torres, actriu-cantant-ballarina, procedeix de l´Institut del Teatre i entre d´altres se l´ha pogut veure a Germans de Sang, dirigida per Ricard Reguant (2011), amb La flauta mágica, dels Dei Furbi, Rent al Teatre Condal, amb Dagoll Dagom a Maricel i Scaramouche i al Teatre Almeria amb Flor de nit

En Llorenç Gonzalez forma part des dels inicis, és un dels creadors, de l’excel·lent companyia de músics-actors-actrius Els Pirates, junt al seu germà Robert González. Son els que regenten i dirigeixen el Maldà. En Llorenç es també molt conegut per les seves interpretacions televisives, Gran Hotel, Velvet, Amar en tiempos difíciles, Vent del pla

En Rai Borrell es actor-cantant-formador, procedent de les escoles Eòlia i Col.legi del Teatre de Barcelona. Especialista en improvisacions musicals (Slam d´impromusical-Sala Beckett-2019). Ja va treballar a les ordres de Paco Mir a La plaça del Diamant-2019, i amb Dagoll Dagom a Poe.

Marc Pujol, format al Estudi de Nancy Tuñón i a l´Atrium. L´hem pogut veure entre d´altres a Los niños de Morelia, Cia. Nigredo (Tantarantana i Dau al Sec, 2021-22) i a Alicia al país de les meravelles, de Marta Buchaca, Cia Viu el Teatre-Teatre Romea (2021-22), Maremar dels Dagoll Dagom, La flauta mágica i Oklahoma dels Dei Furbi i Flor de Nit-Teatre Almería.

Marc García i Rami, format al Conservatori Superior de Música del Liceu, promoció 2001. Professor de piano, llenguatge musical, cor i repertorista. Ha treballat com a pianista en grans musicals, festivals i acompanyant a diversos artistes en nombrosos recitals i ha estat també pianista de la Banda Municipal de Barcelona (2009-2018).

A Mercé Martínez, una gran actriu que sempre s´agreix trobar en els repartiments i ja es garantia d´espectacle per si mateixa, la vam veure en aquest mateix teatre i fa ven poc, fent T´estimo si he begut, formant part del tàndem de companyies Dagoll Dagom-T de Teatre.

 

text: ferranbaile@gmail.com