Hip Hop Big

Familiar | Dansa

informació obra



Direcció:
Elisenda Roca , Gina de Haro
Intèrprets:
Daniela Morlán, Júlia Morell, Pep Herrero, Ariel Fernández, Arlet Escorihuela, Gabriel Amengual, Ainhoa Vidal, Martina Vázquez
Sinopsi:

La Fada dels Contes alerta que la Caputxeta Vermella i en Peter Pan s’han escapat dels seus contes. Dues aprenents de fades, la Fada Fantàstica i la Fada Farra hauran de trobar-los i retornar-los a les seves històries. Però, mentre la Fantàstica vol complir les ordres, la Farra decideix divertir-se una mica i amb un encanteri els hi concedeix un desig. Quin? En Peter i la Caputxeta volen ser grans.
Hi troben molts avantatges: s’hauran acabat els malsons nocturns, menjaran el que més els agrada, podran anar i tornar de casa sols, faran coses de grans que troben molt més interessants.
Així que davant d’un mirall màgic demanen el desig i la Farra els transforma en dos joves, per a desesperació de la Fantàstica.
Però, ara que són grans, s’adonaran que la vida és més complicada del que esperaven. I és que quan vulguin tornar als contes, no sabran com fer-ho i hauran d’enfrontar-se a molts perills.
Sort en tindran les fades de l’ajuda dels nens i nenes que hi haurà al teatre per desfer l’encanteri i, gràcies a la fórmula HipHopBig! tornaran a ser petits.
I entendran que per arribar a grans primer han de viure i aprendre moltes coses.
Un conte de contes sobre la màgia, a ritme de Hip-Hop, on els petits espectadors seran també els protagonistes!

Crítica: Hip Hop Big

17/01/2020

Recosir el hip hop amb un conte

per Jordi Bordes

La directora i periodista Elisenda Roca s'estrena en la dramatúrgia familiar amb un conte de múltiples capes. La canalla queda atrapada pel joc dels personatges (les fades i els personatges de conte). Circula constant el joc del hip hop que esdevé el llenguatge que comparteixen els joves. La fada narradora (una divertida Mònica Glaenzel) prova de rellegir el conte per veure com es resol l'embolic.

Hip hop big parteix dels recursos dels personatges de conte tradicionals (La Caputxeta vermella i Peter Pan) per inventar-se una situació fantasiosa que va enredant-se gràcies a la peripècia de les fades aprenents i dels personatges que tenen dèria en créixer. En el fons, una situació similar a Alícia al país de les meravelles. Però si en aquella ocasió, Marta Buchaca, hi afegia una trama contemporània per fer-la pròxima a la canalla i als pares d'avui en dia. A Hip hop big, funciona com un punt d'arrencada d'una narració qe, en realitat, ajuda a desenvolupar coreografies de hip hop, que són passió del públic escolar. Les tècniques de la dansa urbana permet desgranar la història (ara rebobinant, com autòmats, ara ballant i fent moviments acrobàtics com les batalles entre els breakers). L'obra és ambiciosa perquè exigeix un repartiment molt gran (i més tenint en compte que cal presentar-lo doblat per raons d'edat dels intèrprets)i mostra uns ballarins que, tot i la seva curta edat demostren ritme i potència. Hi ha un punt evident d'exhibició del ball, com en els treballs de Brodas Bros. (Brodas Bros 10 anys!).