En una habitació d’hotel plena de personatges misteriosos i situacions surreals, el llit King size és el tresor més cobejat. Rere aquesta aparent trama de vodevil, Christoph Marthaler, un dels autors més aclamats de Temporada Alta, desplega una vegada més la poesia escènica que l’ha convertit en llegenda, una amalgama indestriable de paraules, cançons i teatre gestual. I mentre avança la intriga burlesca, els actors salten de Schumann a Wagner passant per The Kinks i els Jackson 5. No ens trobem davant d’un recital líric, ni d’un concert de rock: som davant de l’última reinvenció del teatre musical.
Un enregistrament sonor
just després de l'oficial del teatre ens convida a deixar el mòbil
encès, a fer soroll amb caramels i a tossir amb força. Aquesta és
la primera d'una llarga sèrie de provocacions que Christoph
Marthaler porta a escena amb l'objectiu últim de desmuntar totes les
conviccions escèniques que li passen per davant, també i sobretot
les musicals. Estem, doncs, davant d'un espectacle musical en el
qual es succeeixen una rere l'altra cançons de totes les èpoques i
estils, sense cap lligam entre elles, com tampoc massa relació té
la posada en escena amb els quadres proposats, menys que més
enginyosos o desconcertants. Una 'boutade' de complicitats absurdes que
en el seu intent de denuncia dels estereotips burgesos dels gèneres
que desconstrueix aixeca un mur d'elitisme encara més
injustificable.