La llista. Quim Bigas

informació obra



Dramatúrgia:
Raquel Tomàs
Intèrprets:
Raquel Tomàs, Junyi Sun
Producció:
Anna Bohigas
Direcció:
Junyi Sun
Sinopsi:

La llista és un treball contextual i escènic on es recita una llista de petites i grans coses. Una llista com a manera de generar un territori compartit i ple de potències. En aquest context, el cos desencadena una llista de possibilitats que es relacionen amb com compartim i com ens identifiquem i com donem valor al nostre entorn. D’aquesta manera, La llista és una forma de trobar-nos dins un univers individual i alhora comú, un espai que possibilita l’afecte, el fet sensible, la capacitat de tocar-nos i d’estar en una atenció col·lectiva. La llista és un recital acumulatiu en el temps, una enumeració de paraules i moviments, una situació amb el potencial de la trobada i tot el que això implica: l’imprevist, el present, les individualitats, la comunitat, les tensions i atraccions entre l’espai personal i l’espai social.

Finalista a la categoria d'arts de carrer dels Premis de la Crítica 2018

Crítica: La llista. Quim Bigas

11/09/2019

Comunión mágica

per Elisa Díez

(...)

a Llista nos llevó hasta La Figuerosa, un pequeño pueblo al lado de Tàrrega y en un entorno cerrado, a primera hora de la mañana compartimos sentados una de sus experiencias. Un espectáculo que mezcla diversos lenguajes: textos, danza, performance, música... y que nos cuestiona lo que nos gusta, disgusta, lo que hacemos, lo que queremos hacer y no hacemos... un continuo de acciones, de pensamientos en los que quien más quien menos se le han pasado alguna vez por la cabeza.

Mientras Raquel Tomàs, algunas personas anónimas y el propio Quim Bigas ponen voz a las palabras, entre los espectadores repartidos por todo el espacio escénico pasan cosas, acciones controladas pero que no siguen un patrón definido. 

Creo que puedo afirmar sin equivocarme que lo más bonito no es lo que pasa en escena, aquello que fue planificado en su día, lo más interesante de esta pieza es la comunión mágica entre los espectadores y los intérpretes. Fue la mejor mañana de esta edición de Fira Tàrrega. Casi dos horas de experiencia que dejó en mi cuerpo una sensación tan relajante y de disfrute que no soy capaz de encontrar las palabras lo suficientemente precisas para describirla. La mejor opción/recomendación: lo mejor es vivirla.