El Joan no és feliç. Està bé, sí, va fent, però no és feliç. La gent que l'envolta tampoc ho és, tot i que ells fan com qui res. Potser és el normal, potser, fins i tot, és l'única possibilitat. Però el Joan troba un viatge, un viatge que el transportarà directament allà on se suposa que hi ha els seus somnis. A les estrelles, a un lloc on tot serà nou i ell en serà el gran protagonista. Un planeta sense convencions socials que l'allunyen de la felicitat. Així que s'apunta al viatge sense pensar-ho, posant del revés el món de la seva parella i amics. Mars Joan no parla d'un altre planeta, no parla d'un viatge, sinó de la voluntat de fer aquest viatge, del qual, per cert, no podrà tornar.
El muntatge participa del programa Travessia Recomana. Informa't del projecte i juga amb el Trivial específic a totes les obres que l'integraran. La postfunció de l'espectacle serà dijous, 9 de febrer.
Hi ha vida a Mart? Això s’ha preguntat durant mil·lenis la humanitat. I això es preguntava també David Bowie a l’estrofa final de la seva memorable cançó “Life on Mars”. Però no us penseu pas: les imatges de desemparament, avorriment existencial , estranyesa i desconcert que ens presenta Bowie en el seu tema, estan en el fons més a prop de la comèdia que ens ofereix la companya Dara del que pugui semblar. Tot i que al Joan de l’obra, tant li fa si hi ha o no hi ha vida a Mart: la qüestió , és marxar cap allà quan abans millor. En aquest planeta blau , ell ja no hi té res a fer. Difuminades per sempre més les seves esperances d’esdevenir campió mundial del Tetris , i dissipada també sembla que definitivament la possibilitat de fer realitat els seus somnis més romàntics, l’escapada cap el planeta roig amb un bitllet d’anada sense tornada possible, sembla la millor de les sortides. Ara, només resta superar les proves exigides pel “reality show” que paga l’aventura marciana. I en el qual nosaltres, espectadors, ens veurem immersos tot just entrar a aquest teatre Tantarantana que acull per segona vegada un espectacle que ha estat molt ben rebut per part del públic per raons comprensibles: aquest divertiment està confeccionat amb bon ritme i eixerides interpretacions , es mou en una línia propera a la de “iMe”- l’anterior i molt reeixida proposta de la companya- i es recolza en un text també ben eixerit.
Un text que , com us deia, també presenta el seu rerafons un punt amarg, per molt que els somriures i les rialles ens puguin distreure . Al cap i a la fi, aquesta no deixa de ser una altra història sobre persones ( i no parlo solsament d’en Joan) que , arribada certa edat ( en el seu cas, la trentena ) i assentades en una vida es diria que amb el guió del futur ja ben tancat, se n’adonen de fins a quin punt la seva aparent solidesa vital s’està allunyant de les seves il·lusions d’altres temps. I també, sobre persones amb tantes ganes de creure que el seu projecte de vida funciona d’allò més bé i tanta por al fracàs , que fins i tot són capaces de no voler veure com de malament funcionen les coses per a la persones que comparteix la seva vida amb elles. I aquest no deixa de ser tampoc un espectacle que es pregunta fins a quin punt les esperances que fem en els canvis radicals, no s’acaben traduint finalment en repeticions de les mateixes jugades emocionals.
Però tampoc cal donar-li masses voltes, que no es tracta d’amargar-li la festa a ningú. L’espectacle de Dara, té un punt d’arrencada excel·lent. I finalitza amb un epíleg decididament brillant. Crec que a la seva part central, el divertiment cau en algunes repeticions no tan ben resoltes, i que alguna de les proves definitives que ha de superar el nostra aspirant a marcià, podrien donar força més suc del que donen. Però la gresca plantejada amb intel·ligència està assegurada. I també el debat posterior, si decidiu posar a prova la vostra parella , o posar-vos a prova a vosaltres mateixos: potser el vostre objectiu no sigui arribar a Mart, però qui sap si no ho deixaríeu tot a canvi d’un bon canvi vital; tothom té el seu Mart particular!