Oh my God Barcelona!

informació obra



Intèrprets:
Anna Arena (violí), Laura Pau (ukelele i acordió), Xuel Díaz (guitarra i percussió), David Anguera (piano i acordió), Jofre Bellés (piano i saxo), Albert Ruiz (trombó de vares)
Traducció:
Companyia Bratislava
Adaptació:
Companyia Bratislava
Escenografia:
Estanis Aboal
Vestuari:
Estanis Aboal
Il·luminació:
Joan Gil
Coreografia:
Albert Ruiz
Autoria:
Jacques Offenbach, basat en el conte de Lyman Frank Baum
Producció:
associació artdevellut
Companyia:
Joventut de la Faràndula de Sabadell
Sinopsi:

Aquesta jove companyia sorgida de l’Institut del Teatre debutava la temporada passada amb el primer muntatge en català de l’òpera bufa de Jacques Offenbach “La Gran Duquessa de Gerolstein”, amb gran èxit de crítiques. A L’Auditori estrenaran l’adaptació catalana que preparen de l’opereta còmica “La vie parisienne”. Un musical de petit format i una crítica satírica a la vida burgesa i al turisme de masses, escenificada ara a la Barcelona del segle XXI.

Enguany fa 150 anys que Offenbach va escriure aquesta opereta còmica que, a dia d’avui, segueix molt vigent. Tracta d’un espavilat barceloní que decideix fer-se passar per guia per tal d’endur-se a casa seva una turista adinerada. Enganys, disfresses i embolics de faldilles en una ciutat cada vegada més dedicada a enlluernar el visitant estranger.

Crítica: Oh my God Barcelona!

23/12/2016

Fresca i lleugera comèdia musical

per Núria Cañamares

La Cia. Bratislava proposa una comèdia musical fresca i lleugera, adaptació de l’opereta ‘La vie parisienne’ composta ara fa 150 anys per Jacques Offenbach. La història d’un noi que es fa passar per guia turístic per entabanar amorosament una anglesa “rica i amb classe” és ben poca-solta i banal, però té la seva gràcia i entreté feliçment l’audiència amb el seguit d’embolics que va generant.

Com indica el títol, s’ambienta a Barcelona, la dels nostres dies, la que es debat sobre l’oferta turística amb visions ben diferents si vénen de l’administració, el teixit comercial, el veïnat... L’actualitat, així com la pretesa sàtira de l’obra original a la societat benestant i el turisme de masses, però, queda molt al rerefons, per darrere d’una trama certament naïf (pertany a uns altres temps).

Hi participen 6 actors-cantants-músics que es reivindiquen com a ‘artistes complets’ en la voluntat de potenciar un format de musical que consideren poc comú en l’escena catalana. Així, integren a l’acció teatral, vocal i coreogràfica la interpretació de música en directe amb un piano, un violí, un saxo tenor, un trombó de vares, un ukelele, un acordió i percussió. Molts instruments que, tret del piano, apareixen de manera gairebé anecdòtica.

L’escenografia s’ajuda de l’equipatge del matrimoni guiri per recrear els mobles del “Gran Hotel Barcelona” on suposadament estan allotjats. Unes maletes plenes d’adhesius que, obertes, evoquen el moble bar, l’armari de la vaixella o uns prestatges. Com altres aspectes de la posada en escena –com ara el disseny de llums– és modesta, però la compensen amb l’energia i la il·lusió que desprenen a l’escenari.

Són una companyia jove (nascuda el 2013) formada per actors joves que, després de la seva carta de presentació amb ‘La Gran Duquessa de Gerolstein’ (també d’Offenbach) gratament acollida, giren el segon projecte amb una línia artística clarament definida que contribuirà a posicionar-los i trobar el seu públic.

Trivial