Per fi sol!

informació obra



Intèrprets:
Carles Sans
Direcció:
José Corbacho, Carles Sans
Autoria:
Carles Sans
Sinopsi:

Aquest és l'espectacle que tots els seguidors de Tricicle voldran veure perquè es compta els secrets d'una companyia molt volguda que ha fet rècord de públic allà on ha anat. PER FI SOL! apareix en el moment més oportú com sí d'un “making of” de la vida de Tricicle es tractés. És un espectacle basat en fets reals que farà riure a aquells que vulguin saber més d'una companyia, que, segons s'ha dit, forma part de la memòria emocional del nostre país.

PER FI SOL! no és únicament un monòleg. És un espectacle que combina el que es diu i com es compta, a través del gest i la paraula de Carles Sans, qui perfila una galeria de divertits i entranyable personatges, aconseguint una fantàstica empatia entre actor i espectadors. La seva expressivitat gestual i les seves històries faran gaudir als “tricicleros” perquè descobriran vivències molt divertides que encara ningú coneix.

Crítica: Per fi sol!

08/12/2021

Per fi, la paraula

per Jordi Bordes

Carles Sans ha fet un espectacle que serveix d'àlbum d’anècdotes de Tricicle. Fa broma que, per fi, està sol a l’escena. Però en realitat, es percep que té nostàlgia dels seus companys i, en certa manera, del cuquet de l’escenari. Sans, amb el suport de José Corbacho com a director, va trenant les anècdotes, com qui explica una tirallonga d’acudits en una sobretaula, amb gin-tònics i begudes estomacals d’alta graduació.

L’actor, efectivament, fa una volta més als típics monòlegs (tot i que juguin amb una estructura similar). I és que, al costat del seu discurs (que necessitaria donar-li diferents ritmes per fer més imprevisible el gag), hi introdueix el gest característic de Tricicle. Diu que no en farà servir, però és el seu ADN. La gràcia és que Sans assumeix el mim dels seus companys a partir dels seus posats clàssics (com el ball estirat de Paco Mir o el somriure aparentment trencador de’n Joan Gràcia). Ell revela que el trio és conegut com el grasset, el calbet i el guapo, i que sovint es confonien amb els de La Trinca en els seus viatges. Fora dels escenaris, van anar deixant bromes que, són molt sonores en una sobretaula, però d’un gust relatiu amb els dissortats innocents (siguin les intèrprets japoneses, les fans que els aturen pel carrer o el de primera filera que s’adorm, sense pretendre-ho). Ara, els que sí que aplaudeixen ben joiosos són els que s'han gastat una picossada amb l'entrada: com més cara, més han de riure per amortitzar, diu irreverentment provocador. En realitat, és lícita aquesta caricatura perquè, comença rient-se de sí mateix com a propietari d’un nàpia superlatva i editant les fotografies on se’l veia de jove fent publicitat per a Chiquilín.

El Tricicle sempre ha estat un trio d’humor blanc molt estimat per a tot tipus de públic. Sans, estira el grau de l’humor amb els acudits políticament incorrectes. Està en el seu dret perquè s’està reinventant amb la paraula. Ell, diu, hagués volgut convèncer la seva companyia a donar-se el gust pel text. Certament a Hits, l’espectacle que s’acomiadaven, la van introduir. Però el més celebrat és la veu en off i les situacions que creaven un surrealisme sublim amb uns antiherois patèticament divertits. Que sempre en resulten perdedors (i, en realitat, són els guanyadors en aconseguir els favors del riure de l’audiència). Però això ja son figues d’un altre paner. Sans, ara, juga també amb fotos històriques del grup i amb el ciclorama incorporant colors, imatges i recursos audiovisuals per fer més convincent l’anècdota. Sans es revela com un convidat perfecte per allargar sobretaules. Segurament, li sap greu estar sol però troba la companyia, sempre disposada, del públic. I celebra, ara sí, de la paraula (que no ha de per què matar el seu mim característic).  També a L'èxit de la temporada diferents intèrprets d'El Terrat van voler-se reinventar i, al final, van rebre el màxim d'aplaudiments quan es revestien del Chiquiliquatre i companyia.