Sun

informació obra



Companyia:
Hofesh Shechter Company
Producció:
Hofesh Shechter Company, Mercat de les Flors, Theatre Royal Plymouth
Coreografia:
Hofesh Shechter
Composició musical:
Hofesh Shechter
Intèrprets:
(Ballarins) Maeva Berthelot, Chien-Ming Chang, Sam Coren, Frédéric Despierre, Bruno Karim Guillore, Yeji Kim, Kim Kohlmann, Erion Kruja, Merel Lammers, Sita Ostheimer, Chloe Walshe
Escenografia:
Merle Hensel, i els titelles de James Ward, Rebecca Cusack, John I Gordon , Framestore
Il·luminació:
Lee Curran
Vestuari:
Christina Cunningham
So:
Mike Bignell
Ajudantia de direcció:
Winifred Burnet-Smith, Philip Hulford, Sam Wood
Sinopsi:

La perfecció es deforma i l’harmonia deixa pas a un retrat visceral de l’antagonisme i la violència en el nou i pertorbador treball d’una de les grans estrelles de la dansa contemporània.

El món és un lloc meravellós... però també perillós, adverteix en aquesta peça l’autor de coreografies que van d’Uprising al seu darrer èxit, Political Mother. Aquesta proposta, produïda amb el suport del Mercat de les Flors, és el darrer espectacle d’un artista nascut a Israel que va ballar amb la mundialment famosa Batsheva Dance Company i que s’ha consagrat a Europa com un dels grans noms de la dansa actual. Es tracta d’una coreografia d’alt interès per a tots els amants de la dansa i, en especial, per als públics joves.

Ambientada a l’inici en un espai idil·lic que evoluciona posteriorment cap a una visió minimalista d’un món “perfecte”, la coreografia de Shechter fusiona la disbauxa frenètica amb la complexitat subtil en un treball que confronta l’horror pastoral del colonialisme amb un toc d’humor incisiu. Una companyia ampliada de catorze intèrprets balla una banda sonora que inclou música original composta pel mateix Shechter, un artista que ha guanyat prestigi internacional amb unes coreografies tan crues com honestes.

Crítica: Sun

10/07/2014

El precio de la Arcadia feliz

per Juan Carlos Olivares

La Arcadia feliz no existe. En todo caso se puede crear un espejismo sin preguntar cómo mantener ese espacio idealizado en medio de la dura realidad. Como el retiro bucólico que se construyó Maria Antonieta en el recinto de Versalles. El siglo XVIII, el siglo de las Luces, de la razón y la belleza, es la inspiración estética que parece evocar Sun, la retorcida coreografía de la Hofesh Shechter Company. Pero los cuadros de Watteau y sus inocentes arlequines se agitan en una danza frenética hasta trasmitir la inquietante acumulación de Pulcinellas de los cuadros de Tiepolo. Un mundo de seres vestidos de blanco, entre la perfección y la deformidad. Pureza grotesca. Ritmos de danzas populares –el frenesí del sur– y del Oriente domesticado. El Oriente colonizado y reinterpretado por Occidente. La chinoiserie o turquerie que decoraban gabinetes y salones, que se abrían paso en la moda y en los escenarios, en óperas de Mozart o Rossini. Todo iluminado por un cielo de bombillas de delicada belleza. Un espectáculo hermoso de contemplar que se divierte con el espectador, que lo invita a disfrutar del placer estético para romperle la magia con el recordatorio brutal de que esta experiencia tan civilizada es una isla en medio del horror, que para mantener este ideal se ha matado, explotado, violado, robado, conquistado. Somos Versalles mientras alrededor el pueblo clama por un pedazo de pan. El lobo regresará a palacio cubierto con la piel de los corderos despellejados. Tan hermoso y cruel como un cuento de los hermanos Grimm.