Després de Sketchofrenia i Flirt, Guillem Albà presenta aquest espectacle visual, que viatja de la comèdia a la poètica, passant per l’absurd i el teatre de titelles. Es va poder veure a la Fira de Tàrrega del 2012, i compta amb la col·laboració especial d'Anna Roig i d'Alfred Casas.
Benvinguts. Passeu, seieu, i deixeu-vos portar. Segurament no heu vist mai un món com aquest. I, segurament, encara que potser us recordi a algú, tampoc no heu vist mai un personatge com el que esteu a punt de conèixer. Guarda tot el que viu. Envasa i emmagatzema tots els moments abans que arribin al final. Moments inacabats. Sí, a mi el primer cop també em va sobtar. Relaxeu-vos i deixeu enrere tot el que heu viscut avui. Ara comença una altra història.
Els dimarts de febrer el Lliure de Gràcia acomboia un joiell
teatral per paladejar a gust. Trau és una peça on s’encadella el
teatre d’objectes amb el de titelles i les ombres xineses, amb una escenografia
artesanal, plena d’artefactes imaginatius, de mecanismes estrambòtics i
hilarants, amb ressons de Philippe Genty. Elements que concorren en explicar una
història delirant: la d’un personatge abocat a emmagatzemar instants, a
congelar accions just abans que s’acompleixin, a atrapar els amics i coneguts
en el moment de culminar l’encontre. Guillem Albà construeix aquest rol amb la
precisió i la delicadesa d’un orfebre. S’enfunda en una gestualitat minuciosa i
exacta, assaonada en la millor escola de Jacques Lecoq, capaç de definir sense
badar boca la idiosincràsia del personatge que s’empesca. Les acotacions van a
càrrec d’un fresc Blai Rodríguez, un pallasso sabatots i extravertit que fa de spalla
del circumspecte protagonista en incorporar el seu últim amic ans de quedar
enxampat en la diabòlica màquina envasadora de moments inacabats. La màgia de Trau
resideix en aquesta poètica imaginativa, audaç, que Albà elabora amb depurada tècnica
de mim i un acurat tractament visual i sonor. Per llepar-se el bigot!