La Fama fa una crida perquè tothom vagi al gran mercat del món. Cadascú té un talent per comprar-hi el que vulgui, i l’haurà d’utilitzar per poder ser feliç. La Innocència i la Malícia acompanyaran els compradors. Entre els venedors, desfilaran figures com la Supèrbia, la Humilitat, el Plaer, la Penitència o el Desengany. Al mercat s’hi pot comprar de tot, des del Pensament fins a la Culpa. Mentrestant, la Música s’ho mira tot i va marcant els ritmes.
Calderón de la Barca va escriure aquest auto sacramental amb una funció explícitament litúrgica, en un context europeu de forts sacsejos ideològics. Sovint els trasbalsos dels nostres temps actuals no volen parlar amb els preceptes morals d’altres èpoques, però els personatges al·legòrics que protagonitzen El gran mercado del mundo continuen poblant les nostres realitats. I el nostre món, cada cop és un mercat més gran.
Finalista a espai escènic. Premis de la Crítica 2019
Xavier Albertí escriu que una boira espessa plana sobre els actes
sacramentals, un vel que als escenaris de Barcelona es podria fer
extensible a la resta de les fites del teatre del Segle d’Or castellà.
Amb la intenció de dissipar la boira, el director del TNC munta durant
més d’un mes 'El gran mercado del mundo’ de Pedro Calderón de la Barca
en una plaça difícil, la Sala Gran. Què podem destil·lar d’aquest acte
de llenguatge barroc en vers, amb personatges que representen al·legories d’una moral catòlica fossilitzada i una estructura argumental més que previsible? La cosa va de dissipar prejudicis...