L'aventura de Thomas Hauert amb els ballarins de LaBolsa presenta un treball experimental, abstracte que es mou en dos codis principalment. Per una banda, hi ha una coreografia ràpida, de salts i ocupar grans espais buits i que procura que els cossos es freguin sense arribar-se a tocar, amb un control rígid en el desplegament dels braços. Per una altra banda, hi ha una voluntat de desordre, de contacte sinuós, sovint pel terra que indica la ruptura del temps mort. Per això, aquests ballarins, que sempre apareixen hieràtics amb o sense música (i encara que aquesta sigui festiva o no) poden assemblar-se a cossos univel3lulars que assagen formes més complexes químiques en els moments de desori. L'excepció que cofirma la regla és el darrer ball, festiu i divertit que insinua un final feliç i una evolució cientifica.
Els codis de ball es mantenen en la il·luminació, que també es mou per impactes, amb dissenys de llums canviants sense modulació. el blanc és l'equilibri (i el moviment incessant dels ballarins que no es toquen) i el blau convida al fregament, al segon ritme amb molta més utilització de braços.
La diversitat de components que s'han sumat a aquesta experiència (lloable i necessària, encara que no s'acabés amb una exhibició pública) marquen procedències diverses. Hi ha esquenes de gran verticalitat, enèrgiques, i cossos que es decanten cap al moviment deforme, i al matís, apropant-se al terra. El que es troba més a faltar és que els rostres marquin una actitud, una voluntat per ajudar a construir un imaginari de més colors i textures.