Psicosi de les 4.48

informació obra



Intèrprets:
Anna Alarcón
Direcció:
Moisès Maicas, (amb la col·laboració d’Iván Morales)
Escenografia:
Toni Giró
Vestuari:
Pi Piquer
Il·luminació:
Raimon Rius
So:
Daniel Gener
Ajudant de direcció:
Albert Massanas
Assesor de moviment:
Guille Vidal-Ribas
Producció:
The Three Keatons , Gran Teatre del Liceu, Kreart-La Maquiné
Sinopsi:

"Psicosi de les 4.48" explora la regió de la ment que la majoria d’éssers humans desitjaria no haver de visitar mai, però de la qual moltes persones no poden escapar. És un territori habitat per les veus. El fet que l’obra fos escrita quan Sarah Kane patia una depressió profunda, una circumstància més destructiva que creativa, demostra l’acte de generositat de l’autora. Que la peça sigui un acte, una creació escènica d’una qualitat inusual és, certament, un heroisme.

El suïcidi sempre ens interroga, i el suïcidi d’una escriptora planteja una pregunta que els vius cerquem de respondre. Inevitablement, l’ombra de la mort de Sarah Kane plana sobre tota la seva obra, i això pot fer que llegim els seus textos buscant un diagnòstic, escoltant els crits sords que demanen ajuda. El repte dels lectors de la darrera obra de Sarah Kane és deixar de buscar a l’autora entre les paraules de la peça i transportar el text cap a la seva pròpia realitat; això els ajudarà a reconèixer la por que senten i els impulsos que els mouen en relació amb un acte autodestructiu que sovint preferim ignorar.

Finalista dels Premis BBVA de Teatre 2016

Anna Alarcón, finalista en la categoria d'actriu. Premis de la Crítica 2015

Crítica: Psicosi de les 4.48

17/09/2015

Sarah Kane nunca estuvo tan viva como en el cuerpo de Anna Alarcon

per Elisa Díez

(...) Sólo por el hecho de haber saltado saltado al ruedo de la valentía, de haber optado por un texto tan difícil, lleno de oscuridad, el último que escribió antes de suicidarse y ponerlo en escena, toda la compañía se merece un sonoro aplauso. No diré que es el que más me impresionó (ese honor se lo lleva Blasted, el que tuve que releer porque creía haberlo entendido mal, pero no) pero la poética del texto y la factura física y mental que exige este monólogo a la actriz que lo interprete es tan potente como el suicidio artístico de la intérprete que se lance a él con o sin red.

Impresionante escenografía a tres bandas, que al principio le juega un mal papel al montaje, sobre todo en la primera parte, donde en numerosas ocasiones la actriz da la espalda a buena parte del público durante su monólogo y te quedas en la sombra esperando que te mire, que tu también seas el punto de atención de sus quejas, de sus súplicas.

Totalmente hipnotizada por la interpretación de Anna Alarcon. Potencia y ternura a partes iguales para dibujar un ser que se ha cansado de vivir, que ya no tiene esperanzas ni cree en la felicidad, en el amor, en la vida. Eléctrica como si me hubieran sentado en una silla de tortura pero de la que no pudiera o quisiera escapar. Atónita a todo lo que está sucediendo delante de mis ojos. Sarah Kane nunca estuvo tan viva como en el cuerpo de Anna Alarcon. (...)