Íntimes, interculturals, artístiques... Així van ser les trobades de Sol Picó amb les dones que l'acompanyen en aquest espectacle. En coreografies anteriors, l'artista ja s'havia plantejat interrogants sobre el món femení, però és aquí on aborda el tema més directament. I per fer-ho, ha demanat a un seguit d'artistes amb arrels a països tan diversos com l'India, Benín o el Japó que reflexionin, des de prismes diversos, sobre les seves experiències, sobre la identitat i les barreres de gènere.
Tot plegat forma un projecte col·laboratiu sobre la dona d'avui i la seva situació en el món actual, en el qual cadascuna utilitza tècniques diverses i uns llenguatges que, tot i que potser són desconeguts per a les seves companyes, els serveixen per plantejar-se les mateixes preguntes: per què s'oblida tan fàcilment la contribució artística de les dones i per què desapareix el seu llegat? Com es viu el contrast entre la tradició i la modernitat?
Com és possible que en ple segle XXI encara convisquem entre algunes tradicions que permeten la vexació de la dona?
Sol Picó ha reunit diferents perfils d'artistes del moviment per parlar de la dona al segle XXI. Des de Benin (Julie Dossavi) al Japó (Minako Seki), vers l'Índia (Shantala Shivalingappa) i de retorn a Europa (la pròpia Picó), quatre ballarines més tres músics, totes dones.
Les peces del trencaclosques són
summament atractives (arrels flamenques, butoh, kuchipudi tradicional
bengalí...) i les intencions encomiables, per més que en alguns
moments la dramatúrgia s'enredi en l'obvietat d'imatges de
lapidació, maltractament masclista o representació de rols sexistes
encara latents. Per sort el toc d'humor marca de la casa refresca el
punt de vista per moments solemne i discursiu.
Tampoc no brillen especialment els
moments de sincronia entre les quatre ballarines, massa dispars en
essència per fer lliga com a conjunt. En aquest sentit, no és
casualitat que l'espectacle tingui els seus quadres més brillants en
els respectius treballs individuals, o en aquells duets que permeten
florir en contraposició el voluptuós personalisme de cada
intèrpret.