Fugit

informació obra



Companyia:
Kamchàtka
Autor:
Kamchàtka
Direcció:
Adrian Schvarzstein
Intèrprets:
Cristina Aguirre Pérez, Claudio Levati, Andrea Lorenzetti, Judit Ortiz Parra, Lluis Petit, Josep Roca Canal, Edu Rodilla Soriano, Santi Rovira Odena, Gary Shochat, Prisca Villa
Producció:
FiraTàrrega, Scènes de la Rue – Mulhouse (, Derrière le Hublot – Capdenac
Estrena:
Estrena a FiraTàrrega 2014
Sinopsi:

Aquest treball es planteja com una preqüela que s’ubica a l’inici de la trilogia integrada per Kamchàtka i Habitaculum. Els mateixos personatges, el mateix univers. El públic és citat en un lloc inesperat per iniciar un viatge sorprenent. Una aventura on la geografia de la pròpia ciutat es converteix en un laberint ple d'experiències. Un espectacle en moviment, una fugida plantejada com una forma de lluita cap a l'esperança d'un món millor.

Crítica: Fugit

14/09/2014

Una gran vivència teatral

per Iolanda G. Madariaga

Un viatge a enlloc farcit d’emocions de tota mena esdevé una experiència teatral –única i irrepetible, per definició- que commou profundament. Fugit és una fugida cap endavant a la recerca d’un futur millor. Un espectacle itinerant que parteix d’un solar on fa un temps indeterminat hi havia una casa, una llar, i en el que ara sobreviuen, en digna precarietat, uns personatges. Són aquests homes i dones els que ens convidaran a viatjar amb ells cap al desconegut. Amb ells com a guies, seguint les seves amables però taxatives indicacions, abandonarem les nostres identitats i la possibilitat de comunicar-nos amb qualsevol persona fora del grup. Sense identitat legal, passarem a ser un grup d’indocumentats que es desplaça per la ciutat de Tàrrega sense voler ser vistos. Buscarem refugi en llocs foscos, humits i empolsinats: llocs “clandestins”. Continuarem el viatge fins a trobar un espai amic on compartir, en profunda comunió, un petit tros de pa i una mica d’aigua d’un brollador. Ens desplaçarem també en un vehicle. Algú titllava la situació de “surrealista”: amb tot el respecte senyor, d’això se’n diu “hiperrealisme”. És així com, cada dia, viatgen milers de persones al món: amb la roba que duen al damunt, molts records que hauran d’anar cremant i l’esperança d’una vida millor. Comprendre, que no entendre, tot això de cop és l’extraordinària oportunitat que ens brinda Fugit. Podem parlar d’una estètica necessàriament pobre, del “lloc trobat” que seria al teatre el que és “l’objecte trobat” a les avantguardes plàstiques; podem parlar d’una interpretació brillant, en la seva severitat que rebutja l’ús de la paraula, d’una acerada direcció d’actors... Però cal dir de forma indefectible que el plantejament dramàtic de Fugit, la seva dramatúrgia, és excel·lent. També cal esmentar que la complexitat de l’ús dels diferents escenaris i la coordinació dels temps amb els diferents grups que es formen, suposen un importantíssim esforç de producció i regidoria difícilment comparable. Parlem de lloc i de temps: la combinació essencial en la màgia del teatre. Fugit no és un espectacle de teatre, és teatre en estat pur: una gran experiència teatral per ser viscuda.