Silvia Delagneau, Àlex Serrano
Silvia Delagneau
Cube.bz
Vicenç Viaplana, David Muñiz
Nico Roig
Diego Anido, Pablo Rosal, Wang Ping-Hsiang, David Muñiz, Nico Roig

L'Agrupación Señor Serrano és una de les companyies més estimulants i radicalment originals de l'escena actual. D'aquí que hagin guanyat guardons com el Lleó de Plata de la Biennal de Venècia del 2015 o un Premi Ciutat de Barcelona l'any 2016. En el seu llenguatge escènic fan servir la tecnologia, tant en la seva versió més sofisticada com en la més artesanal. Combinen el vídeo, la performance, les maquetes i la música en directe, elements amb els quals creen microuniversos en cada nou espectacle. I, de fons, sempre transmeten un missatge inconformista, com el que batega a Kingdom. En aquest espectacle, l'Agrupación Señor Serrano barreja amb esperit irreverent plàtans, King Kong, consum, coreografies virils, publicitat, punk-rock, supermercats, creixement, descontrol, expansió, multinacionals, escassetat de recursos, cops d’estat, zoofília, trap i machotes morrejant-se en una festa sense fi.

Si ja coneixeu el món excepcional d’aquest col·lectiu de creadors, pareu atenció, perquè aquí trobareu una versió corregida i augmentada del seu llenguatge marca de la casa que ja ha mostrat la seva força al Grec en els seus tres espectacles anteriors Brickman Brando Bubble Boom (Grec 2013), A House in Asia (Grec 2014) o Birdie (Grec 2016).

Vicenç Viaplana i David Muñiz premi a Eines digitals dels Premis de la Crítica 2018

Crítica: Kingdom

05/07/2018

Bananera's party al Lliure

(...)

Después de ver hace un par de temporadas en el mismo escenario del Teatre Lliure sus tres obras más significativas: KatastropheA House in AsiaBrickman Brando Bubble Boomme esperaba algo más complejo, sobre todo en cuanto a discurso que lo que me encontré. Tanto la dramaturgia como la puesta en escena, de la que siguen apareciendo virguerías tecnología mediante, pero que quizás ya no sorprenden tanto como en montajes anteriores.

Kingdom tira del humor para que aterrizamos en una realidad quejica pero que en el fondo vive bien, "estamos bien" y "podemos". Pero lo queremos todo y lo queremos ya y nunca estamos conformes.

Facebook, youtuber, cinematógrafo, la Agrupación Señor Serrano toca todos los palos, pero todo en masculino y con una crítica al macho que se queda muy en la superficie y que al final de la obra vuelve a caer en el poder del macho alfa. De hecho la escena final es del todo prescindible. A medio camino entre un desfile al más puro día del Orgullo Gay y El Libro de la Selva. Sin palabras. Si han de saltar los plomos que salten con algo de más sustancia y menos primitivo.

De todas maneras es una buena noticia que compañías como la Agrupación Señor Serrano tengan cabida en la programación regular de los teatros públicos a casa nostra, en este caso el Teatre Lliure lo ha incluido en la temporada 18-19. Eso sí, la próxima aventura espero encontrarme un discurso más trabajado, lleno de giros inesperados, de metáforas y de todo aquello que han hecho a la compañía merecedora de ser el King Kong de los escenarios.