Pot el xouman Guillem Albà fer un espectacle sense un microfon ni incitar a ballar al públic? Pot haver un espectacle en el que Clara Peya segueixi tocant el piano, però s'atreveixi a presentar-se ella mateixa com a personatge? Ja la vam veure a Limbo fent alguna acció coreògrafica o un personatge malcarat, fins i tot. Pluja s'allunya dels grans micros i del so més amplificat. Va directe a l'anou, al cor de l'espectador i prova d'explicar un conte amb un codi tant senzill com efectiu. L'aigua quasi és sobrera si no fos perquè és un element que genera vida i que dóna la plasticitat absoluta que busquen els dos artistes.
En el món de la fama, els personatges creixen i decreixen. Han de firmar autògrafs o desapareixen per la claveguera, insignificants. Guillem i Clara (cal dir-ho amb els noms de pila perquè és una idea molt íntima) busquen el cor i proven de somriure-li. Amb la senzillesa del que se sap que tot és efímer i que la fama és antropòfaga. El viatge és petit però preciós. Obliga el contacte físic, però sense fer-ne sorna festiva de Marabunta, per exemple, com un element de naturalitat, per desprendre's de les cotilles socials.
Guillem Albà ensenya puntualment el seu jo més íntim a Trau. Un espectacle que anava a la contra del seu potencial. Però, vista la insistència, no hi vol renunciar, extrem que celebrem. Potser en aquesta Pluja hi falta encara una escena en què la presència de Clara Peya, desprenent-se del piano, es mostri tal i com és ella. Sense necessitat de cap artifici, la seva personalitat autèntica serà un complement ideal al clown més discret d'Albà. Ara, el xiuxiueig de l'actor atrapa l'atenció del públic arraulit en la grada. La potència de veure la compositora i intèrpret disfrutant de la música al piano queda a un segon pla inexplicablement. El musical d'aquesta anou té una partitura tendra, suau i una veu fluixa, dins d'una caixa que recita musicalment, sense poder posar el to a lloc. No hi fa res. És així perquè ha de ser així.
La humanitat és insignificant però poder mirar-se als ulls i somriure un desconegut , ni que sigui a la penombra, és un univers que es desplega, més fèrtil que una pluja suau de tardor que amara la terra i dringa sobre les fulles de verd intens.