Bodas de sangre

informació obra



Direcció:
Oriol Broggi
Intèrprets:
Ivan Benet, Nora Navas, Pau Roca, Clara Segura, Montse Vellvehí
Composició musical:
Joan Garriga, Frans Krása
Músics:
Joan Garriga, Marià Roch, Marc Serra
Escenografia:
Oriol Broggi
Vestuari:
Berta Riera
Il·luminació:
Pep Barcons
So:
Damien Bazin
Vídeo:
Francesc Isern
Ajudant de direcció:
Anna Castells
Autor:
Adolf Hoffmeister
Coreografia:
Gil Roman
Sinopsi:

La tragèdia és l'element fonamental d'aquesta història plena de simbolismes en la qual els costums i la tradició desfermen la tragèdia en la vida d'uns personatges guiats pels seus impulsos vitals. Passions, gelosia, sentiments ombrívols i, com a final, una mort que només la força de l'amor és capaç de vèncer. Oriol Broggi, director del muntatge, ha vist l'obra com un llarg poema protagonitzat pel nuvi i la núvia, per Leonardo i la seva dona. Al voltant d'ells es desenvolupa un seguit d'escenes marcades per les entrades i sortides d'uns personatges forts i secs, habitants d'un paisatge fet del blanc de la calç de les parets i del vermell de la sang. Un planter d'actors i actrius excepcionals, entre els quals Clara Segura i Nora Navas, donen vida a un muntatge on la música té, també, un protagonisme especial. I és que la interpreta, en directe, Joan Garriga, un acordionista i cantant que ha donat vida a dos projectes musicals que han quedat incrustats en la memòria musical de tota una generació de catalans i catalanes: Dusminguet i La Troba Kung-Fú.

Signa la posada en escena Oriol Broggi, un director premiat repetidament per muntatges com ara L’orfe del clan dels Zhao, Incendis i Antígona, però que ha signat també posades en escena tan recordades com Al nostre gust, una creació del 2015; Una giornata particolare, d'Ettore Scola o Cels, de Wajdi Mouawad.

Espectacle finalista al Premi de la Crítica 2017

Finalista a la direcció (Oriol Brogi) al Premi de la Crítica 2017

Finalista a l'actriu (Nora Navas) al Premi de la Crítica 2017

Premi de la crítica 2017 a la composició musical (Joan Garriga)

Finalista a la il·luminació (Pep Barcons) al Premi de la Crítica 2017


Crítica: Bodas de sangre

15/06/2017

Quan tot funciona a la perfecció

per Pep Vila

Públic dempeus, gairebé com una sola persona, després d'un espectacle sublim. Obra teatral rodona; en primer lloc, el text del poeta granadí adaptat pèrfectament per Broggi i els seus: el poble, la terra, les passions, la mort, la dona, l'aire...tot això abocat a l'esperit de la Perla29 i del seu director.

Primer punt, doncs perfecte. Rius quan has de fer.ho, t'emociones quan has de fer.ho, sents baixes passions quan les has de sentir i plores quan has de plorar. A tot això contribueix molt la música en directe de Joan Garriga i els seus companys, ara una cançó en català, ara flamenc i fins i tot un homenatge a Ennio Morricone i els spaghetti-western de Sergio Leone. Transgressió per rebaixar la tensió del text, en definitiva.

Més encara: la il.luminació, decisiva per subratllar la penombra, la foscor, la boira, tots ells simbòlics. Com ho és "Juguetón", l'imponent cavall que reflecteix en ocasions del desig, cavall montat imponentment per Motnse Vellvehí.

I la traca final, els actors: gran repartiment que fa honor a la seva categoría: els adjectivem? Clara Segura superba; Pau Roca magnífic; Ivàn Benet, sexual....tots ells intepretant diversos papers, tots de matrícula d'honor. Però m'en deixo una, per mí encara un grau més amunt: Nora Navas, extraordinària com a la desgraciada dona de Leonardo, però sobretot com a mare del nuvi. Tots ells segellen una de les millors obres de la temporada.