El llarg dinar de Nadal

informació obra



Autor:
Thornton Wilder
Traducció:
Víctor Muñoz i Calafell
Direcció:
Alberto Díaz
Intèrprets:
Bruna Cusí/ Marta Fíguls, Ignasi Guasch, Aina Huguet, Jose Pérez-Ocaña/ Albert Prat, Maria Rodríguez Soto
Escenografia:
Xesca Salvà / La Ruta 40
Vestuari:
Xesca Salvà / La Ruta 40
Il·luminació:
Sergi Torrecilla
Ajudant de direcció:
Jose Pérez-Ocaña
Companyia:
Companyia de Teatre La Ruta 40
Producció:
Companyia de Teatre La Ruta 40
Sinopsi:

Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.  


Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.

Si tens dificultats, clica aquí

El transcurs de 90 anys al menjador de la casa dels Bayard celebrant el Nadal. A partir de l’obra en un acte escrita pel dramaturg nordamericà Thornton Wilder l’any 1931.

A través del pas dels anys per aquesta família, coneixem la vida al camp i els canvis en els costums i hàbits d’una part de la societat americana del canvi de segle passat. Una peça teatral carregada d’humanitat amb grans dosis d’humor i tendresa.


Crítica: El llarg dinar de Nadal

07/02/2015

Trasbalsador pas del temps

per Francesc Massip

Un dinar de Nadal rere l'altre, durant tres generacions, sempre amb els mateixos bons desigs, fórmules invariables repetides fins l'enfit, al·lusions al sermó que acaben d'escoltar a la parròquia, en un escolar-se els anys i les vides aparentment sense que res no passi ni alteri la rígida estructura familiar. Un espectacle exquisit, delicat, mil·limètric, que darrera l'aparença anodina d'una vida casolana que funciona com una cotilla, es remouen les pulsions més recòndites que acaben esquerdant la mansió. Interpretacions contingudes, d'una precisió de rellotgeria, lluminoses i càlides, en especial en mans de Bruna Cusí, que fa alhora d'àvia i de néta que finalment abandona la casa; de Maria Rodríguez Soto, la mare abnegada, d'una rialla esclatant, malgrat la rutina en què rodola, que també acabarà fugint; de Bàrbara Roig, la filla soltera, que trenca el silenci i rebenta la tanca; d'Aina Huguet, la matriarca baldada que acaba sent la cosina que es queda com a única habitant del casalot. Totes es desdoblen a més en serventes, al llarg dels consecutius dinars, on també espunta la injustícia social, l'explotació del proletariat, la brutor (física i humana) que provoquen les fàbriques de la família. Un muntatge intens, mesurat, amb ressons txekhovians, que esdevé la perla de la cartellera actual. 

L'enllaç a Youtube no està disponible.

Trivial