El loco y la camisa

informació obra



Companyia:
Compañía Banfield Teatro Ensamble
Autor:
Nelson Valente
Direcció:
Nelson Valente
Intèrprets:
Julián Paz Figueira , Lide Uranga , Ricardo Larrama , Soledad Bautista , José Pablo Suárez
Producció:
Banfield Teatro Ensamble
Sinopsi:

Una família amaga el seu boig de totes les maneres possibles. L’amaga de l’exterior i del dintre. Suprimir-lo seria allò ideal. El boig es desenvolupa amorf i monstruós com un cos dins una cotilla. La seva habilitat/condemna és dir allò que veu sense filtres.
A El loco y la camisa allò subjectiu, quan està unit al concepte de bogeria, es torna potser objectiu. Qui són els bojos i qui està en el seu seny? No existeix major bogeria que la de viure en la continua mentida. La irrealitat fa embogir i perverteix. I la maldat…, que s’alimenta a si mateixa sense descans”. 

Nelson Valente

Crítica: El loco y la camisa

20/05/2014

Otro ejemplo de la gran escuela argentina

per Juan Carlos Olivares

El loco y la camisa del argentino Nelson Valente –autor del texto y director de la función– es una cruda comedia dramática estructurada para estallar en una catarsis final, aunque no esté claro que sea sanadora. Los factores que los desatarán serán los dos sustantivos del título. Es una farsa trágica sobre la incomunicación. La dialéctica siempre gira en torno a un personaje que pide ser escuchado y otro que voluntariamente o forzado por su subconsciente se niega a escuchar. Es un ejemplo de la espléndida escuela actoral argentina. Grandes intérpretes siempre, no importa quién los dirija. Maestros del naturalismo en cualquier situación, incluso en aquellas que parecen reñidas con la cotidianidad. No sé cómo lo hacen, pero la permanente sensación es irrumpir en una escena privada, de inicio vetada a los extraños. El privilegio del voyeur.